THE MARKET PROSPECTS OF COLONIAL PRODUCTS

Autores

  • Larissa Schaefer Unoesc
  • Silvio Santos Junior Unoesc - Universidade do Oeste de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.18593/race.v15i2.10262

Resumo

With the competitiveness increasing in the Brazilian agribusinesses, studies related to the survival of small farms encourage the strategy of agro-industrialization, but warn about the possibility of adulteration of the primary attributes: the traditional way of making the products. In this context, the aim of this study is to identify the importance given by the consumer to “colonial appeal” and the reasons that influence the choice for this type of product. This is a research survey, conducted with 300 families in the city of Chapecó, SC. The results show that the colonial product has a distinctive call, and that the perceptions of importance vary according to the age, confirming the findings of previous studies.

Keywords: Agricultural markets. Colonial product. Consumption.

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Biografia do Autor

Silvio Santos Junior, Unoesc - Universidade do Oeste de Santa Catarina

Possui graduação em Engenharia Agronomica pela UDESC – Universidade do Estado de Santa Catarina (1986), especialização em Administração Rural pela UNOESC – Universidade do Oeste de Santa Catarina, (1992), mestrado em Administração pela UFRGS – Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2002), e doutorado em Agronegócios pela UFRGS – Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2011). Atualmente é professor da Unoesc. Tem experiência na área de Administração e Agronomia, atuando principalmente nos seguintes temas: desenvolvimento regional; cadeias agroindustrias; estratégia, gestão, e economia rural.

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Publicado

26-07-2016

Como Citar

Schaefer, L., & Junior, S. S. (2016). THE MARKET PROSPECTS OF COLONIAL PRODUCTS. RACE - Revista De Administração, Contabilidade E Economia, 15(2), 729–750. https://doi.org/10.18593/race.v15i2.10262